Βiohacking, όπως λένε οι υπέρμαχοί της νηστείας αυτής !

Πως θα σας φαινόταν αν σας έλεγε κάποιος ότι δεν τρώει για μέρες και όμως νιώθει απίστευτη ευφορία; Σίγουρα θα σας φαινόταν εξωπραγματικό. Και όμως! Ο Phil Libin, πρώην CEO της Evernote και νυν CEO των στούντιο All Turtles, υποστηρίζει πως το πρόγραμμα που ακολουθεί τον κάνει πολύ αποδοτικότερο. Ποιο είναι αυτό το πρόγραμμα; Κάνει δίαιτα για μέρες, αποφεύγοντας εντελώς το φαγητό και πίνοντας μόνο καφέ, νερό και μαύρο τσάι. Υποστηρίζει ότι όχι μόνο έχει χάσει κιλά, αλλά νιώθει πολύ μεγαλύτερη ευεξία και ανταποκρίνεται με πολύ καλύτερο τρόπο στα καθήκοντα και στις απαιτήσεις της εργασίας του.

1
Phil Libin

Η διαλειπούσα αυτή νηστεία κέρδισε πολλούς υποστηρικτές με τον τύπο διατροφής  5:2, κατά τον οποίο κάποιος τρώει 5 μέρες την εβδομάδα με ισόποσες δόσεις φαγητού από όλες τις τροφές και τις υπόλοιπες 2 μέρες τρώει μια δραματικά μειωμένη ποσότητα θερμίδων. Ωστόσο ο Libin έχει πάει παραπέρα αυτή την ιδέα της συγκεκριμένης διατροφής και πλέον στοχεύει και στην απώλεια βάρους. Μάλιστα, πολλοί επικοινωνούν καθημερινά μαζί του για να μάθουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο διατροφής του.

Ο Geoffrey Woo, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας HVMN, που ασχολείται σχετικά, πραγματοποίησε μια 7ημερη νηστεία, στα πλαίσια της οποίας οι συμμετέχοντες ελέγχονταν με ειδικές οθόνες, οι οποίες εξέταζαν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα τους σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, μετρούσαν τις αιμοσφαιρίνες, για να ελέγξουν ότι το σώμα τους χρησιμοποιούσε πράγματι λίπος ως καύσιμο, μια μεταβολική κατάσταση η οποία είναι γνωστή ως «κέτωση».

Όπως δήλωσε ο Woo, oι κετόνες είναι ένα υπερ-καύσιμο για τον εγκέφαλο και έτσι πολλά από τα οφέλη της νηστείας, συμπεριλαμβανομένης της διανοητικής σαφήνειας, οφείλονται στην αύξηση τους. Η κοινότητα WeFast του Woo, που έχει δημιουργηθεί με βάση την διατροφική αυτή συνήθεια, έχει πλέον περισσότερα από 6.000 μέλη στο Facebook και στο κανάλι Slack. Οι συμμετέχοντες συζητούν μεταξύ τους για τις τελευταίες έρευνες σχετικά με τη νηστεία και τις συμβουλές αλλά και τα αποτελέσματα κοινής χρήσης της.

2
Geoffrey Woo

Κάθε χρόνο δημοσιεύονται δεκάδες άρθρα που δείχνουν πως η νηστεία μπορεί να βοηθήσει στην τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος και να επιβραδύνει τη γήρανση. Ωστόσο, υπάρχουν, επίσης, ενδείξεις ότι η νηστεία μπορεί να είναι επικίνδυνη αν δεν παρακολουθείται προσεκτικά, μιας και μπορεί να επιδράσει καταλυτικά στην ύπαρξη καρδιακής ανεπάρκειας εάν δεν προσλαμβάνονται τα κατάλληλα συμπληρώματα βασικών ορυκτών όπως το νάτριο, το μαγνήσιο και το κάλιο. Η εκτεταμένη νηστεία μπορεί επίσης να αυξήσει την ευαισθησία των ανθρώπων σε λοίμωξεις. Σε κάθε περίπτωση το να καταφεύγει κανείς σε τόσο ακραίες μορφές της, θα πρέπει να γίνεται μόνο με παρακολούθηση γιατρού.

Πηγή: Guardian

 

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on Tumblr