Η στιγμή που όλοι περιμέναμε,… έφτασε!

Πώς μπορεί το Facebook να προωθήσει μια ουσιαστική αλληλεπίδραση μεταξύ των χρηστών; Ίσως, αφήνοντας ελεύθερο ένα «Dislike» κουμπί και να τους αφήνει πλέον να κρύβουν όποιες αναρτήσεις δεν τους αρέσουν ή και να τις καταγγέλλουν. Σύμφωνα, με τις τελευταίες πληροφορίες το Facebook δοκιμάζει τώρα ένα κουμπί αρνητικής ψήφου ή κριτικής ή καταγγελίας, το οποίο ονομάζει «Downvote», σε ένα περιορισμένο σύνολο δημόσιων ροών στις ΗΠΑ, με το οποίο οι χρήστες θα μπορούν να κρίνουν αρνητικά θέσεις ή σχόλια που θεωρούν ακατάλληλα, ασυνήθιστα ή παραπλανητικά, αναφέρει η εταιρεία. Αλλά αυτό που θα κάνει το Facebook, έαν φέρει νέα σήματα για «προβληματικά σχόλια», θα μπορούσε να εγείρει νέα ερωτήματα σχετικά με τη λογοκρισία και τον ρόλο του ως επιμελητή των απόψεων που θέλει να αναρτήσει ο καθένας.

Σήμερα, κάποια στιγμιότυπα που απεικονίζουν το νέο κουμπί «Downvote» στο Facebook άρχισαν να κυκλοφορούν στο Twitter, οδηγώντας μερικούς σε υποθέσεις ότι το κοινωνικό δίκτυο δοκιμάζει ενεργά έναν μηχανισμό κατάταξης παρόμοιο με το ελεγχόμενο σύστημα σχόλιων της κοινότητας Reddit. Η εταιρεία επιβεβαίωσε επίσημα τη δοκιμή σε αρκετά τεχνολογικά sites, αλλά ένας εκπρόσωπος του Facebook ανέφερε στο Verge ότι προορίζεται μόνο ως μέθοδος για την επισήμανση αμφισβητήσιμων σχολίων στις δημόσιες ροές.

Η τελευταία φορά που το Facebook κατάλαβε ότι ένα νέο χαρακτηριστικό που θα μοιάζει με ένα κουμπί Dislike θα είχε αρνητικά αποτελέσματα και θα έφερνε έντονες αντιδράσεις στον ιστότοπό του, ήταν το 2016. Τα τελευταία animations που πρόσθεσε (τα οποία είναι κινούμενα και μοιάζουν με emoji) δίνουν στους χρήστες ένα ευρύτερο εύρος απαντήσεων για να καλύψουν πιο περίπλοκα συναισθήματα, όπως η αντίδραση σε μια θλιβερή είδηση. Όμως, είναι πιθανό ότι το κουμπί downvote, αν ξεκινήσει ποτέ, θα περιορίζεται για τις δημόσιες αναρτήσεις ως ένας τρόπος ώστε να βοηθηθούν οι χρήστες να κριτικάρουν πιο έντονα τα νέα και τις ειδήσεις, για παράδειγμα.

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι το Facebook δοκιμάζει συχνά νέα προϊόντα σε μικρότερα υποσύνολα των χρηστών του και δεν τα λανσάρει πάντα σε όλους. Στην περίπτωση αυτή, η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι μόνο ένα 5% των χρηστών Android στις ΗΠΑ έχουν πρόσβαση στην νέα επιλογή του Downvote.

Πηγή: www.lifo.gr

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on Tumblr