To λες τραγική ειρωνεία ή το άκρον άωτον της ατυχίας. 

Ενώ πολλοί εφευρέτες ζουν ευτυχισμένοι και με μια επιτυχημένη ζωή με πολλά χρήματα, χάρη στις εφευρέσεις τους, άλλοι δεν είναι και τόσο τυχεροί. Στην πραγματικότητα, μερικοί εφευρέτες είναι γνωστό ότι έχουν πεθάνει εξαιτίας των δικών τους εφευρέσεων. Και εδώ είναι 10 απ’ αυτούς:

  • Franz Reichelt, ο ράφτης που εφηύρε τη «φτερωτή στολή»

franz-reichelt1-risegr

O Franz Reichelt αποφάσισε να φτιάξει τη «φτερωτή στολή» (wingsuit) που όπως είπε θα του επέτρεπε να… «γλιστράει» εύκολα στον ουρανό, κάτι παρόμοιο δηλαδή με τα σημερινά αλεξίπτωτα, ωστόσο, δεν έμελλε να υλοποιηθεί. Στις 4 Φεβρουαρίου του 1912, ο Γάλλος ράφτης ανέβηκε στην κορυφή του Πύργου του Άιφελ με τη φτερωτή στολή που ο ίδιος δημιούργησε, αφού προηγουμένως ειδοποίησε τις γαλλικές Αρχές πως επρόκειτο να χρησιμοποιήσει μια ψεύτικη κούκλα για να ελέγξει τη στολή του. Όμως, άλλαξε γνώμη, ανακοίνωσε ότι θα φορέσει εκείνος τη στολή-εφεύρεση και πήδηξε ο ίδιος.

Παρόλο που οι άνθρωποι γύρω του προσπάθησαν να τον μεταπείσουν, ο ίδιος ήταν ανένδοτος και έλεγε ότι ήθελε να το δοκιμάσει χωρίς τεχνάσματα, ώστε να αποδείξει την αξία της εφεύρεσής του. Το wingsuit είχε ένα αλεξίπτωτο με επιφάνεια έκτασης 29 τετραγωνικά μέτρα και 5 μέτρα ύψος. Υποτίθεται ότι το μόνο που είχε να κάνει ήταν να ανοίξει διάπλατα τα χέρια του, σαν φτερά.

Δυστυχώς, πάει κι αυτός, σαν άλλος Ίκαρος. Τα «αποκαλυπτήρια» της εφεύρεσης έγιναν παρουσία 30 δημοσιογράφων, με πλήθος ανθρώπων και 2 κινηματογραφιστές: ο εφευρέτης σκαρφάλωσε πάνω στο περβάζι και πήδηξε. Η στολή τυλίχτηκε γύρω από το σώμα του και ο ίδιος έπεσε κατακόρυφα στο έδαφος από ύψος 57 μέτρων, ενώ σχηματίστηκε ένας κρατήρας, ο οποίος αναφέρθηκε ότι ήταν 15 εκατοστά σε βάθος. Υπέφερε από βαριά τραύματα, ωστόσο, έγινε γνωστό ότι η αιτία θανάτου ήταν η καρδιακή προσβολή κατά την πτώση.

  • Πέριλλος, ο Αθηναίος

perillos-risegr

Τεχνίτης του χαλκού, ο οποίος έζησε στην αρχαία Ρώμη και υπήρξε ο ιθύνων νους πίσω από το σχεδιασμό μιας φρικτής μηχανής βασανιστηρίων και εκτέλεσης εγκληματιών με την ονομασία «χάλκινος ταύρος». Επρόκειτο για ένα κούφιο ομοίωμα ταύρου φτιαγμένο από χαλκό, εντός του οποίου τοποθετούνταν οι κατάδικοι. Κάτω από την κοιλιά του ταύρου άναβαν δυνατή φωτιά, ψήνοντας έτσι τους καταδικασμένους μέχρι θανάτου. Λέγεται πως όταν παρουσίασε το επίτευγμά του στον τύραννο του Ακράγαντα στη Σικελία, ελλείψει καταδίκων, προσφέρθηκε ο ίδιος να μπει στον ταύρο, χωρίς να γνωρίζει ότι ο τύραννος είχε σκοπό να ανάψει από κάτω φωτιά.

  • Ο Horace Lawson Hunley και το υποβρύχιό του

horace-risegr

Δικηγόρος, ο οποίος είχε πάθος με τα υποβρύχια. Κατά τη διάρκεια του Αμερικανικού Εμφυλίου Πολέμου, συνέδραμε στο σχεδιασμό και την κατασκευή τριών διαφορετικών μοντέλων. Βρήκε το θάνατο στις 15 Οκτωβρίου του 1863, κατά τη διάρκεια δοκιμής ενός υποβρυχίου που ο ίδιος είχε χρηματοδοτήσει, το οποίο βυθίστηκε παίρνοντας μαζί του αυτόν και άλλα επτά μέλη του πληρώματος, κοντά στο Charleston της Νότιας Καρολίνας. Το υποβρύχιο ανακτήθηκε και στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε και πάλι. Στη συνέχεια βύθισε ένα πλοίο και ουσιαστικά ήταν η πρώτη φορά που έγινε κάτι τέτοιο. Είναι κρίμα που ο Hunley δεν έζησε για να το δει αυτό.

  • Ο William Bullock και το δικό του τυπογραφείο

william-bullock-risegr

Αμερικανός εφευρέτης που εφηύρε το δικό του τυπογραφείο το 1863 και βοήθησε ώστε να αλλάξει η βιομηχανία της εκτύπωσης. Ωστόσο, στις 3 Απριλίου του 1867, για να προσαρμόσει το τυπογραφείο, κλώτσησε μια τροχαλία που «έπιασε» το πόδι του. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να το συνθλίψει. Μέσα σε λίγες μέρες, το πόδι του ανέπτυξε γάγγραινα και στις 12 Απριλίου πέθανε στο νοσοκομείο κατά τη διάρκεια της προσπάθειας να του ακρωτηριάσουν το πόδι.

  • Ο Henry Smolinski και το ιπτάμενο αυτοκίνητο

henry-risegr

Ο Henry Smolinski ήταν μηχανικός ο οποίος εγκατέλειψε τη δουλειά του για να φτιάξει την εταιρεία Advanced Vehicle Engineering, με στόχο να εφεύρει ένα ιπτάμενο αυτοκίνητο. Το 1973 έφτιαξε δύο πρωτότυπα οχήματα: συνέδεσε το πίσω μέρος του αεροπλάνου Cessna Skymaster με ένα Ford Pinto, με το τμήμα της ουράς να έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί και να αποκολληθεί από το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου. Στις 11 Σεπτεμβρίου του 1973 έγινε το τεστ μαζί με τον Harold Blake, τον πιλότο. Και οι δύο σκοτώθηκαν όταν το φτερό του αεροπλάνου αποκολλήθηκε από το αυτοκίνητο.

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on Tumblr