To Ηashtag έγινε 10 ετών. Αυτή είναι η ιστορία του.

Στις 23 Αυγούστου 2007, η μοίρα του Twitter ως tech startup άλλαξε για πάντα, όταν ένας μηχανικός, που προηγουμένως είχε εργαστεί σε Uber και Google, πρότεινε ένα νέο τρόπο για την καλύτερη κατηγοριοποίηση της πληροφορίας, ώστε οι χρήστες να μπορούν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα πιο γρήγορα και αποτελεσματικά. Τότε γεννήθηκε το hashtag.

 

O Chris Messina δεν είχε ιδέα πως αυτή η ιδέα του θα γινόταν ένα σύμβολο ενοποίησης πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων ανά τον κόσμο αλλά και ένας τρόπος για να δείχνει ο κάθε χρήστης την ευαισθητοποίηση, αλλά και τη συμπαράσταση του σε κάθε είδους εξελίξεις πολιτικού, κοινωνικού αλλά και ψυχαγωγικού χαρακτήρα, παγκοσμίως. Το hashtag γρήγορα εξαπλώθηκε και σε άλλες social πλατφόρμες όπως το Facebook, το Instagram και το Tumblr.

 

Για τον εορτασμό της 10ετούς επετείου από την δημιουργία του hashtag, το Twitter δημιούργησε το #Hashtag10, το οποίο εμφανίζει σε κάθε χρήστη ένα νέο emoji. Σήμερα, οι περίπου 328 εκατομμύρια ενεργοί χρήστες του Twitter χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο 125 εκατομμύρια hashtags.

Αυτές είναι οι σημαντικότερες στιγμές στα 10 χρόνια που το hashtag υπάρχει στη social καθημερινότητα μας.

Η επίσημη αναγνώριση

Ο όρος «hashtag» προστέθηκε στο επίσημο λεξικό της Merriam Webster το 2014, με την περιγραφή: «Λέξη ή φράση της οποίας προηγείται το σύμβολο “#” το οποίο κατηγοριοποιεί ή κατατάσσει το κείμενο που συνοδεύει.»

Τα πιο δημοφιλή hashtags

To πιο δημοφιλές hashtag όλων των εποχών, με περισσότερες από 1 δισεκατομμύριο χρήσεις, είναι το #NowPlaying (#np) με το οποίο ο κάθε χρήστης προτείνει δείγμα δουλειάς του αγαπημένου του καλλιτέχνη. Επίσης το #FollowFriday» είναι ο πιο δημοφιλής «θεσμός» του Twitter – κάθε Παρασκευή προφανώς- με περισσότερες από 530 εκατομμύρια αναφορές.

Το μεγαλύτερο hashtag

Ο Paul Horner, συγγραφέας των Super Official News, το 2013, δημιούργησε αυτό το hashtag με 345 (!) χαρακτήρες, το οποίο αφορούσε ένα σημαντικό περιστατικό από τη ζωή του.

Hashtags Φιλανθρωπίας

Τα hashtags έχουν βοηθήσει φιλανθρωπικές δράσεις ανά τον κόσμο στην ευαισθητοποίηση του κοινού, προσελκύοντας εκατομμύρια ζευγάρια μάτια. Το #ΙceBucketChallenge είναι ένα από τα πιο δημοφιλή κοινωνικά hashtags, σε μια social καμπάνια που μέχρι σήμερα έχει συγκεντρώσει 100 εκατομμύρια δολάρια για την ιατρική έρευνα της σκλήρυνσης κατά πλάκας.

Hashtags ως εργαλεία πολιτικού ακτιβισμού

 

Όταν οι στρατιώτες της Boko Haram απήγαγαν 276 κορίτσια στην περιοχή Chibok της Βορειοανατολικής Νιγηρίας, το @BringBackOurGirls ήταν η κραυγή που ένωσε ακτιβιστές και χιλιάδες συνειδητοποιημένους πολίτες ανά τον κόσμο, ζητώντας από τους ηγέτες του Δυτικού Κόσμου να εγγυηθούν την ομαλή επιστροφή τους. Hashtags όπως αυτό, αλλά και το #BlackLivesMatter (που ξεκίνησε από το Facebook) ένωσαν χιλιάδες πολίτες παγκοσμίως υπό σημαντικές πολιτικές και κοινωνικές δράσεις.

Hashtags για την αλληλεγγύη

Το #JeSuisCharlie, «μίλησε» για τη δολοφονία 12 εργαζομένων στο σατιρικό περιοδικό Charlie Hebdo με περισσότερες από 5 εκατομμύρια αναφορές σε 2 ημέρες.

Πηγή: RT

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on Tumblr