Οι μεταξωτές ποδηλατάδες θέλουν και επιδέξιες σέλες.

Αν πονάς κάθε φορά που κατεβαίνεις από το ποδήλατο, μάλλον πρέπει να κοιτάξεις καλύτερα πού κάθεσαι. Ναι, ναι μιλάμε για τη σέλα στο ποδήλατο. Τα καλά νέα είναι οι ειδικοί είναι ξεκάθαροι για το ποια σέλα ξεκάθαρα. Τα κακά νέα είναι ότι ίσως χρειαστεί να αγοράσεις καινούρια σέλα.

Μαλακή ή σκληρή σέλα, λοιπόν; Σίγουρα σκληρή. Σύμφωνα με τον ειδικό στα ποδήλατα Sheldon Brown, το πρόβλημα με τις μαλακιές σέλες είναι το εξής: Φαντάσου ότι κάθεσαι σε ένα τραπέζι για καφέ. Το βάρος σου είναι συγκεντρωμένο σε δυο οστά που λέγονται ισχιακά κυρτώματα και είναι φτιαγμένα έτσι ώστε να το αντέχουν την ώρα που κάθεσαι. Οι περισσότερες περιπτώσεις προβλημάτων πάνω στην σέλα προκύπτουν επειδή το βάρος πέφτει στο μαλακό μέρος μεταξύ των δύο οστών.

Φαντάσου ένα μαλακό μαξιλάρι, στην κορυφή του τραπεζιού του καφέ. Όταν κάθεσαι επάνω του, τα κυρτώματα συμπιέζονται με το μαξιλάρι, το οποίο αποδίδει μέχρι να ακουμπήσουν ξανά στην επιφάνεια του τραπεζιού. Η διαφορά είναι πως τώρα θα νιώθεις πόνο ανάμεσα στα  δυο οστά που θα οφείλεται στο μεσαίο κομμάτι του μαξιλαριού.

Με τον ίδιο τρόπο μια μαλακή σέλα, μπορεί να σε κάνει να νιώσεις άβολα αυξάνοντας την πίεση στα ισχιακά κυρτώματα. Προτού λοιπόν αγοράσεις καινούρια σέλα θα πρέπει να τσεκάρεις πως το ποδήλατο σου έχει ρυθμιστεί σωστά, κατανέμοντας το βάρος σε ολόκληρη την σέλα και πως το τιμόνι είναι ρυθμισμένο να είναι άνετο.

Εάν παρότι είναι σωστά ρυθμισμένο το ποδήλατο συνεχίζονται οι πόνοι, θα πρέπει να προσέξεις ώστε η νέα σέλα την οποία δεν θα αποφύγεις τελικά, να ταιριάζει με την απόσταση μεταξύ των ισχιακών κυρτωμάτων και να είναι κατάλληλα επιλεγμένη ανάλογα με το πόσο συχνά χρησιμοποιείς το ποδήλατο.

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on Tumblr