Τις περισσότερες φορές ΟΧΙ οι ίδιοι…

Δεν είναι και τόσο εύκολο να έχεις εκατοντάδες χιλιάδες ή εκατομμύρια fans στα social media. Η παραμικρή κίνηση, το παραμικρό αμφιλεγόμενο σχόλιο, οι γκάφες, μπορούν να στείλουν έναν celebrity στο μαύρο σκοτάδι της αφάνειας. Πώς καταφέρνουν λοιπόν να διαχειρίζονται τα social media οι πιο δημοφιλείς celebrities του Hollywood;

H εταιρεία: theAudience

Oι celebrities: Charlize Theron, Tyra Banks, Emma Watson, Hugh Jackman, Azealia Banks, Lindsay Lohan

charlize-theron-647x395

Τι ακριβώς προσφέρει: Σύμφωνα με τον διευθυντή δημιουργικού της εταιρείας Patrick Mulford, η theAudience «χτίζει» και ενημερώνει καθημερινά τους λογαριασμούς social media των celebrities πελατών της. Συνήθως, πελάτες όπως η Emma Watson και η Charlize Theron, δίνουν γενικές οδηγίες για το πως θέλουν να φαίνονται, ενώ υπάρχουν και εκείνοι που θέλουν να έχουν άμεση πρόσβαση σε social περιεχόμενο, όπως κριτικές. Όμως οι περισσότεροι πελάτες της theAudience, αφήνουν σχεδόν εν λευκώ στη theAudience τη δημιουργία περιεχόμενου των social media τους. Αυτό σημαίνει πως μια ομάδα που σήμερα αριθμεί περίπου 150 copywriters, αναλαμβάνει λογαριασμούς celebrities, συγκεντρώνει πληροφορίες, σχόλια, μηνύματα και δημιουργεί τα social posts τους, σε μηνιαία βάση. Είναι σαν να σου μιλάει στο Facebook ένας τύπος που του είχες πει «γεια» προχθές και να λες στην κολλητή σου «μπορείς να του απαντάς εκ μέρους μου;»

«Αυθεντικά και ανεξάρτητα» social media

Οι celebrities: H περίπτωση Rihanna (& Taylor Swift)

A photo posted by badgalriri (@badgalriri) on

Ξαφνικά, το 2012, μαζί με την κυκλοφορία του albun «Unapologetic», η Rihanna κάτι άλλαξε στον τρόπο που αντιμετώπιζε τα social media. Eκεί που το περιεχόμενο των posts της ήταν ένα ακαθόριστο σύνολο από random μουσικές αναφορές ποτισμένο από κλισέ ανερχόμενων pop stars, ξαφνικά άρχισε να αναδεικνύει τον πραγματικό της εαυτό, ανεβάζοντας φωτογραφίες από κάφρικες καταστάσεις μαζί φίλους και μπηχτές για τους haters. Η RiRi δοκίμασε να ξεφύγει από τη συνταγή των πρακτορείων social media, ώστε να δείξει «αυθεντικότητα», παρασύροντας μαζί της κι άλλους pop stars, όπως η Taylor Swift.

«Οι celebrities με την μεγαλύτερη απήχηση στα social media είναι αυτοί που δίνουν περισσότερη διαφάνεια στο κοινό τους» έχει δηλώσει ο Frank Cooper, διευθυντής marketing του Buzzfeed. Πρόκειται για περιπτώσεις pop stars, οι οποίοι σύμφωνα με τους παραπάνω marketing executives, συνεχίζουν μεν, να δέχονται βοήθεια στην διαμόρφωση της social εικόνας τους, αλλά ποτέ δεν θα δώσουν την παραμικρή υποψία πως κάποιος ποστάρει στα social media εκ μέρους τους.

Tι είναι τελικά η «αυθεντικότητα» στα social media:

Tania Yuki (CEO, social media agency Shareblee): «Κάποτε η πρόκληση για τον celebrity ήταν το να αποκρύψει κομμάτια της ζωής του από τους fans.Σήμερα, η πρόκληση είναι το πως να ανοίξεις τις πόρτες σου και να αποκαλύψεις πόσα περισσότερα μπορείς για το τρόπο ζωής σου.»

Oι «παιδικοί φίλοι»

H celebrity: Kerry Washington

Όταν υποδύεσαι στην τηλεόραση έναν άνθρωπο που κινεί τα νήματα στην πολιτική ζωή των ΗΠΑ, όπως η Kerry Washington στο «Scandal», χρειάζεσαι έναν άνθρωπο εμπιστοσύνης, στη διαμόρφωση της social εικόνας σου. Γι`αυτό και η Kerry, των 4+εκατομμυρίων followers στο Twitter και των 3+εκατομμυρίων followers στο Instagram, έχει αναθέσει τους social λογαριασμούς της, στην παιδική της φίλη, Allison Peters.  H Peters είναι μια «σύμβουλος ψηφιακής επικοινωνίας», η οποία κάθε μέρα, 24 ώρες το 24ώρο, μελετάει tweets, videos, posts, βρίσκει παλιές φωτογραφίες και ό,τι μπορεί να γίνει υλικό για ενδιαφέροντα posts, για να δημιουργήσει περιεχόμενο προσαρμοσμένο στα social media κάθε πελάτη της. Επίσης γράφει posts, φροντίζοντας «να ακούγεται πάντα σαν την Kerry» και κάθε άλλο πελάτη της (ανάμεσα τους και η ηθοποιός Connie Britton).

So…You know me. I’m not one to be quiet about a magazine cover. I always celebrate it when a respected publication invites me to grace their pages. It’s an honor. And a privilege. And ADWEEK is no exception. I love ADWEEK. It’s a publication I appreciate. And learn from. I’ve long followed them on Twitter. And when they invited me to do a cover, I was excited and thrilled. And the truth is, I’m still excited. I’m proud of the article. And I like some of the inside images a great deal. But, I have to be honest…I was taken aback by the cover. Look, I’m no stranger to Photoshopping. It happens a lot. In a way, we have become a society of picture adjusters – who doesn’t love a filter?!? And I don’t always take these adjustments to task but I have had the opportunity to address the impact of my altered image in the past and I think it’s a valuable conversation. Yesterday, however, I just felt weary. It felt strange to look at a picture of myself that is so different from what I look like when I look in the mirror. It’s an unfortunate feeling. That being said. You all have been very kind and supportive. Also, as I’ve said, I’m very proud of the article. There are a few things we discussed in the interview that were left out. Things that are important to me (like: the importance of strong professional support and my awesome professional team) and I’ve been thinking about how to discuss those things with anyone who is interested, in an alternate forum. But until then…Grab this week’s ADWEEK. Read it. I hope you enjoy it. And thank you for being patient with me while I figured out how to post this in a way that felt both celebratory and honest. XOXOXOX

A photo posted by Kerry Washington (@kerrywashington) on

Όμως στο παραπάνω post, η Alicia δεν έκανε τίποτα. Ήταν όταν το περιοδικό Adweek παρουσίασε ένα φωτοσοπαρισμένο εξώφυλλο της Kerry Washington και η ηθοποιός επιχείρησε να απαντήσει, μόνη της. Σε περιπτώσεις «κρίσεων» όπως αυτή, η Alicia και κάθε ψηφιακή σύμβουλος, κάνει πίσω, παραχωρώντας το social βήμα στον εκάστοτε πελάτη.

Τι συμβουλεύουν οι… σύμβουλοι:

Oliver Luckett – social media manager: «Καλό θα είναι να έχεις κάτι ενδιαφέρον να πεις στον κόσμο. Αλλιώς, συνεργάσου με έναν επαγγελματία και φτιάξε κάτι ενδιαφέρον…»

Ένας «θαυματοποιός της επικοινωνίας»: Scooter Braun

Οι celebrities: Justin Bieber, Kanye West, Selena Gomez, Ariana Grande, Karlie Kloss

kanye

Πήρε τον Justin Bieber αμούστακο αγόρι και τον έκανε Pop megastar, συνεργάστηκε με την Ariana Grande, την Selena Gomez και τους εκτόξευσε στην Pop στρατόσφαιρα, εκεί όπου «Θεός» είναι ο Kanye West, ένας ακόμα πελάτης του. Ο Scooter Braun είναι απλά ένας θαυματοποιός της επικοινωνίας, που πιστεύει στην «αυθεντικότητα» και στις «σχέσεις τρυφερότητας» των πελατών του. «Ειδικά στα social media, ο κόσμος μπορεί να καταλάβει αν υποκρίνεσαι ή αν είσαι αληθινός» είπε, αναφερόμενος στην «απίστευτα αυθεντική» Karlie Kloss των 5 εκατομμυρίων Insta-followers, την πιο πρόσφατη πελάτισσα του.

Αλλά τι κάνει ακριβώς ο Braun στα social media των stars: «Η δουλειά μου είναι να τους εκπαιδεύω, να διδάσκω, να χτίζουμε μαζί μια στρατηγική, ώστε να μπορούν να πάρουν τις σωστές αποφάσεις.». Συγκεκριμένα, ο Braun είναι ο άνθρωπος που απευθύνονται οι celebrities όταν θέλουν να ποστάρουν κάτι και δεν είναι σίγουροι. «Ο Justin, o Kanye, η Ariana, όλοι έρχονται και μου λένε: «Τι νομίζεις γι`αυτό; Πες μου τη γνώμη σου.»

O Scooter για τους πελάτες του:

Justin Bieber

justin-bieber-twitter

«Πολλές φορές έχει ποστάρει στα social πράγματα που δεν μου άρεσαν. Άλλες φορές ήταν σπουδαίος. Και νόμιζω πως γι`αυτό τώρα, είναι στη σπουδαιότερη στιγμή της καριέρας του. Γιατί ο κόσμος εκτίμησε την ανθρωπιά του.»

Kanye West

kanye3

«Είναι σαν να βλέπεις μέσα σε έναν μεγάλο πίνακα ζωγραφικής. Όταν κοιτάς από κοντά, βλέπεις μόνο μια πινελιά και σκέφτεσαι «γιατί να με ενδιαφέρει αυτό;». […] Όταν όμως κάνεις ένα βήμα πιο πίσω, διαπιστώνεις πως η μουσική, τα social media, όλα είναι μέρος μιας μεγάλης, σπουδαίας performance art. Μπορεί να μη συμφωνείς με όσα ποστάρει, αλλά σέβεσαι την ειλικρίνειά του.»

Μόνες τους

Οι celebrities: Kim Kardashian, Emily Ratajkowski

Με 47 εκατομμύρια followers στο Twitter και 80 εκατομμύρια στο Instagram, η Kim Kardashian είναι μια χαρά. «Πότε δεν θα μπορούσα να προσλάβω κάποιον. Για μένα, αυτό δεν θα ήταν αυθεντικό. Γιατί αυτό είναι κάτι που αναφέρεται σε μένα. Πώς θα μπορούσε να το κάνει άλλος;«, έχει δηλώσει και δεν αστειεύεται, συμπληρώνοντας: «Οκ, θα ρωτήσω φίλους τι νομίζουν για μια συγκεκριμένη photo, αλλά όταν πρόκειται για την εικόνα μου στα media, θέλω να έχω πάντα τον πλήρη έλεγχο.»

Γιατί η Kim, αλλά και η Emily δεν δέχονται καμία βοήθεια; Μα φυσικά, διότι μπορούν να βγάλουν (πολλά) χρήματα από τα social posts τους. Πρόσφατα, το Women`s Daily, υπολόγισε ότι ένας celebrity όπως η Kylie Jenner και η Taylor Swift, μπορεί να βγάλει τουλάχιστον 300.000 δολάρια από ένα χορηγούμενο post στο Instagram (για την Selena Gomez, το ποσό ανεβαίνει στα 550.000$ / δες εδώ και άλλες πληροφορίες για τα ποσά που εισπράττει μια απλή fashion blogger). Η Emily Ratajkoski, το έχει παραδεχθεί πως η σελίδα της στο Instagram ήταν ο λόγος που κατάφερε να κερδίσει ρόλους στο σινεμά και μέχρι σήμερα της δίνει αμύθητα κέρδη μέσα από τα χορηγούμενα posts.

Η Emily για το Instagram της:

«Έχω μια αισθητική που μπορεί να τρελάνει λίγο τους διαφημιστές, διότι θέλω τα πάντα (στο προφίλ μου) να έχουν μια φυσικότητα.»

A photo posted by Emily Ratajkowski (@emrata) on

(Με πληροφορίες από:VanityFair)

Του Γιάννη Δημητρέλλου
Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on Tumblr