Δημιουργώντας ένα σωσία του Hugh Jackman, με ρεαλιστικές, ανθρώπινες λεπτομέρειες.

Πέρυσι, στο «Rogue One», ήταν η επανεμφάνιση του Petet Cushing, στο ρόλο του Grand Moff Tarkin, που δημιούργησε έντονες συζητήσεις για την τεχνολογία με την οποία τα sudios του Hollywood «ανασταίνουν» νεκρούς ηθοποιούς, αν αυτό απαιτεί το σενάριο μιας ταινίας. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα ήταν η ταινία «Logan», όπου ένας «σωσίας» του Hugh Jackman και μια νέα «μεταλλαγμένη» Laura (Dafne Keen), εμφανίστηκαν σε μερικές από τις σκηνές του «Logan».

Η ιστορία:

Στο «Logan», ο χαρακτήρας του Hugh Jackman ανακαλύπτει την ύπαρξη του «X-24», ενός μεταλλαγμένου που διαθέτει ίδιο DNA με το δικό του, τις ίδιες υπερδυνάμεις, ακόμα και το ίδιο σετ από χειροδαγκάνες.  Αυτό σήμαινε πως σε ορισμένες σκηνές, θα έπρεπε να εμφανιστεί ο Hugh Jackman ως Logan και ως X-24 ταυτόχρονα, ενώ και η Laura θα είχε να μοιραστεί σκηνές με μια ρεπλικά της.

H αποστολή

build_logan_lookDev_v283_0028

build_laura_lookDev_v215_0036

Τo studio της Image Engine, κλήθηκε να δημιουργήσει δυο ρέπλικες, μια για τον Hugh Jackman και άλλη μια για τη νεαρή Laura Keen. O Martyn Culpitt, επικεφαλής της ομάδας γραφικών, δήλωσε: «Όλοι ξέρουν τον Logan και αυτή ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση. Σε ορισμένες σκηνές, κυριολεκτικά βλέπουμε δίπλα-δίπλα τον αληθινό με τον ψηφιακό Hugh». Έπρεπε να δημιουργηθούν 2 νέοι, ψηφιακοί άνθρωποι, από την αρχή. 

Σχεδιασμός

build_laura_lookDev_v230_0001

Αρχικά το studio χαρτογράφησε όλες εκείνες τις σκηνές όπου εμφανίζονται διπλές εκδοχές του Hugh Jackman και της Laura Keen, ώστε να γνωρίζει ο σκηνοθέτης και η ομάδα ψηφιακών effects πως να αντιμετωπίσει κάθε μια από αυτές, όπως πρόσταζει το σενάριο.

Οι σκηνές:

PE_0720_v093_1021p (1)

(o ηθοποιός-ντουμπλερ κατά τη σκηνή με τη λιμουζίνα)

PE_0720_v093_1021f

(o ηθοποιός-ντουμπλερ – με το ψηφιακό κεφάλι του Logan- κατά τη σκηνή με τη λιμουζίνα)

Μια σειρά διαφορετικών μεθόδων εφαρμόστηκαν κατά τα γυρίσματα σκηνών μάχης, ώστε να ντουμπλαριστεί το πρόσωπο του πρωταγωνιστεί ψηφιακά. Η επικρατέστερη μέθοδος αφορούσε stand-in ηθοποιούς, που φορούσαν κόκκινες κουκκίδες στο κεφάλι. Αυτό συνέβη σε σκηνή μάχης της Laura, αλλά και σε μια παρατεταμένη σκηνή όπου ο Logan επιχειρεί να ξεφύγει με το αυτοκίνητο του (βλ.επάνω).

Πώς χτίζεται ένα ψηφιακό κεφάλι;

Για τη δημιουργία μιας φωτορεαλιστικής virtual εκδοχής του Jackman και της Keen, αρχικά οι 2 ηθοποιοί κλήθηκαν να «σκανάρουν» λεπτομερώς τα πρόσωπα τους, ώστε σύμφωνα με τον Culpitt, να αποτυπωθούν λεπτομερώς όλες οι λεπτομέρειες των πόρων, αλλά και το σχήμα του στόματος και του πηγουνιού του κάθε πρωταγωνιστή.

Εκτός από το σκανάρισμα των προσώπων, η ομάδα της Image Engine έλαβε μη επεξεργασμένες φωτογραφίες του Jackman και της Keen από πολλαπλές γωνίες και με διαφορετικούς φωτισμούς. Στη συνέχεια, σύμφωνα με τον επικεφαλής σχεδιασμού Daniel Elophe, διαπιστώθηκε πως αυτές οι φωτογραφίες ταίριαζαν άψογα με τα πρόσωπα των ηθοποιών που ντούμπλαραν Jackman και Keen. «Χρησιμοποιήσαμε αυτό το υλικό και για να κάνουμε τον X-24 να δείχνει νεότερος.  Αφαιρέσαμε όλες τις ρυτίδες από το πρόσωπο του (Hugh Jackman), κάναμε το δέρμα να δείχνει σφριγηλο και στη συνέχεια δημιουργήσαμε μια σύνθεση των λεπτομερειών του προσώπου του με το πρόσωπο του βοηθητικού ηθοποιού». 

RA_4630_v096_1011p

(ηθοποιός-ντουμπλέρ σε σκηνή της Laura)

RA_4630_v096_1011f

(ηθοποιός-ντουμπλέρ – με το ψηφιακό κεφάλι της Laura Keen- σε σκηνή της Laura)

Η μεγαλύτερη δυσκολία

herad2

(σκηνή καταδίωξης, πριν το γύρισμα)

PE_0720_v093_1041f

(σκηνή καταδίωξης, μετά το γύρισμα)

Η ομάδα της Image Engine είχε τα εργαλεία ώστε να διορθώσει λεπτομέρειες όπως τα μαλλιά των πρωταγωνιστών, αλλά η μεγαλύτερη πρόκληση στη δημιουργία λεπτομερών ψηφιακών αντιγράφων των πρωταγωνιστών, ήταν το να διατηρηθούν ρεαλιστικές οι εναλλαγές των εκφράσεων τους, από σκηνή σε σκηνή. Ο Culpitt εξηγεί: «Όταν κοιτούσαμε από διαφορετικές γωνίες της κάμερας, πολλές φορές ο πρωταγωνιστής δεν έμοιαζε με τον Hugh ή με την Dafne. Γι`αυτό έπρεπε να αλλάζουμε, να δημιουργούμε ξανά από την αρχή και να διορθώνουμε το animation για να μοιάζει με τον Hugh σε κάθε δευτερόλεπτο.»

Tι σημαίνει αυτό για το μέλλον του κινηματογράφου;

25f49d9c-252c-4789-b16c-d8adf1b18e3f-1020x612

Ενδεχομένως και να σημαίνει ότι από εδώ και στο εξής θα είναι πάρα πολύ εύκολο να ξαναδούμε ταινίες με ηθοποιούς όπως ο Al Pacino και ο Jack Nicholson, να «ξανανιώνουν» ψηφιακά. Hλικίες; Ψιλοπράγματα…

(Πηγή:Cartoonbrew)

Δες εδώ: Ποιες από τις ταινίες των Oscar αξίζει να δεις;

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on Tumblr