Κοντοπίδης, Μαίρη Συνατσάκη, Jeremy, Tsach: Δεν τους λες και εκατομμυριούχους.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, ένα video από το YouTube account «Τα Καλύτερα Top 10», επιχείρησε να αποκαλύψει πόσα βγάζουν 10 δημοφιλείς Έλληνες YouTubers. To video «Οι 10 πιο επιτυχημένοι ΕΛΛΗΝΕΣ YOUTUBERS»,  με εκτιμήσεις του Socialblade για απολαβές κάθε YouTuber, έγινε viral, έχοντας αμέτρητες ανακρίβειες.

https://www.youtube.com/watch?v=9F2kaF-5Zjw

Tι είναι το Social Blade;

Πρόκειται για ένα website που δίνει εκτιμήσεις για το που μπορούν να κυμανθούν τα μηνιαία/ετήσια κέρδη ενός YouTuber, βάσει μεγεθών όπως το CPM, για το οποίο θα αναφερθούμε παρακάτω. Εν ολίγοις, το Social Blade δίνει εκτιμήσεις και όχι απόλυτα νούμερα.

Ένα παράδειγμά, μέσα από το «Οι 10 πιο επιτυχημένοι ΕΛΛΗΝΕΣ YOUTUBERS»:

Ο Jeremy – ένας από τους «10 πιο επιτυχημένους»-  βγάζει από 253 ως 4.000 ευρώ το μήνα, τα οποία διαμοιράζονται βάσει συμφωνίας με το δίκτυο της Digital Minds στο οποίο ανήκει.

 πόσα χρήματα βγάζουν οι δημοφιλείς Έλληνες YouTubers

Άρα αυτό σημαίνει ότι συνήθως το μηνιάτικο του είναι γύρω στα 2.000 ευρώ μόνο από τα views;

Οχι…

Συνδρομητές/views

Ένας YouTuber μπορεί να έχει 100.000 συνδρομητές και ένας άλλος να έχει 50.000 συνδρομητές. Και οι δυο πληρώνονται στο τέλος του κάθε μήνα, βάσει των προβολών των διαφημίσεων μέσα από τα videos τους. Δηλαδή, τo βασικό μέγεθος μέσω του οποίου υπολογίζεται η μηνιαία κερδοφορία ενός YouTube page είναι και παραμένει τα συνολικά views, όχι οι συνδρομές.

CPM

Αρχικά, το YouTube είναι εκείνο που κρίνει αν το εκάστοτε video πληρεί τις προϋποθέσεις ώστε να έχει διαφημίσεις και με τι συχνότητα αυτές εμφανίζονται στον θεατή και με πόσα χρήματα πληρώνεται κάθε δημιουργός ανά χώρα και ανάλογα με τα views των videos του. Hello CPM!

Οι Αμερικάνοι YouTuber creators είναι ίσως οι τυχεροί της υπόθεσης CPM (cost per thousand), καθώς για κάθε 1.000 views διαφήμισης σε video τους, παίρνουν περίπου 7 δολάρια. Στην Ελλάδα, το CPM είναι δραματικά χαμηλότερο, κοντά στο 1 δολάριο. Συγκριτικά, η αντίστοιχη διαφημιστική αμοιβή για ένα τηλεοπτικό σποτ που προβάλλεται στο CNN, είναι 20 δολάρια/1000 views.  Επίσης, σύμφωνα με δήλωση του David Burch εκπροσώπου του προγράμματος video διαφήμισης TubeMogul, όπως συμπεριλήφθηκε σε αυτό το άρθρο των New York Times, κανένας YouTuber δεν πουλάει 1 διαφήμιση ανά video view, αλλά συνήθως 1 διαφήμιση ανά 5 περίπου views, σε ένα ποσοστό που κυμαίνεται περίπου στο 20%.  Ας δούμε μια ενδεικτική περίπτωση Έλληνα YouTuber και των μηνιαίων κερδών που μπορεί να έχει από τα views του:

Συνολικά μηνιαία views: 2.000.000

Views διαφημίσεων: 500.000 (κατά προσέγγιση – αισιόδοξο- σενάριο)

Κέρδη διαφημίσεων  από Views/CPM (1$): 500 ευρώ (κατά προσέγγιση).

 Συνεργασίες με brands- προώθηση εμπορικών προϊόντων

«Μήπως είναι καλύτερο να δουλέψω στο φούρνο της γειτονιάς μου αντί να φτιάχνω βιντεάκια;» μπορεί να σκεφτεί κανείς βλέποντας τα παραπάνω νούμερα. Όχι, δεν βγάζουν χιλιάδες ευρώ οι Έλληνες YouTubers από τα videos τους. Αλλά οι YouTubers με υψηλά νούμερα μηνιαίου viewing, συνήθως μπορούν να αποτελέσουν ιδανικούς συνεργάτες για διαφημιστικές εταιρείες και brands που αναζητούν κοινό και πρόθυμα βλέφαρα για να παρουσιάσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.

Οι επιλογές:

Σε αυτές τις περιπτώσεις, ένας YouTuber μπορεί βάσει του αριθμού των views που δίνουν μηνιαίως τα videos του να συνεργαστεί με διαφημιστικές εταιρείες και brands, δημιουργώντας videos για την παρουσίαση προϊόντων/υπηρεσιών/εκδηλώσεων. Ο κάθε δημιουργός μπορεί είτε να συμπεριλάβει μια ετικέτα ενός προϊόντος σε video του είτε το ίδιο το διαφημιζόμενο αγαθό/υπηρεσία ή ακόμα και να δημιουργήσει μια ολοκληρωμένη διαφημιστική καμπάνια με video διαφημίσεις. Σε κάθε μια από αυτές τις περιπτώσεις, η αμοιβή του δημιουργού κυμαίνεται κυρίως ανάλογα με το πόσο εμφανίζεται το εκάστοτε προϊόν στο video του, αλλά και με τo τι προβλέπουν επιμέρους συμφωνίες συνεργασίας που έχει υπογράψει με διαφημιστικές εταιρείες/digital agencies/brands.

Συνολικά:

Η αλήθεια για το πόσα χρήματα βγάζουν οι YouTubers φωτίζεται και μέσα από αυτό το video του  YouTuber KarpouziFetaGaming (τέλειο όνομα), μόνο που εδώ η λέξη «ΠΙΠΕΣ» εμφανίζεται με λίγο αυξημένη συχνότητα από άλλα YouTube videos.

Σίγουρα, αν έχεις μια πρωτότυπη ιδέα και σε ψήνει το να δημιουργήσεις video, το YouTube-ing  είναι μια καλή ιδέα. Όμως τα 6ψήφια views των videos δεν σημαίνουν απαραίτητα 6 ψήφια έσοδα στο λογαριασμό σου. Το ελληνικό YouTube όπως κάθε format μυθοπλασίας, ενίοτε μπορεί να δώσει χρήματα στον δημιουργό. Στις περισσότερες των περιπτώσεων όμως, ο δημιουργός Δεν Παρατάει Την Πρωινή Δουλειά του.

Με στοιχειά από: New York Times, YouTube Creator Academy

[themify_button ]του Γιάννη Δημητρέλλου[/themify_button]
Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on Tumblr